NERABEEN EGOZENTRISMOA
Piageten ustez, garapen intelektualean ezarritako edozein egitura kognitibo berrik finkatze-aldia bat izaten du, eta aldi horretan nabarmen agertzen ditu bere ezaugarri berriak, hots, esan liteke pentsamendu bererriak gehiegikeriaz jokatzen duela oreka lortu nahian.
Nerabea kognitiboki egozentrikoa izango da, pentsamendu formal berria gehiegikeriaz erabiliz, errealitatetik urruneko mundu hipotetiko bat sortzen duelako.
Adimena egokitzeko gaitasuntzat hartuz gero, egozentrismo kognitiboak argi islatzen ditu gizabanakoak ingurura egokitzeko egindako bidea eta bide horren berezitasunak. Hala ulertuta, egozentrismoa izaera indibidualaren funts kognitiboa da, eta alderdi intelektuala ez ezik afektiboal eta motibazioak ere islatzen ditu.
Egozentrismoan zenbait jokaera eta jarrera bereizten dira:
Norbere burua azpimarratzeaz hitz egiten dugunean, adierazi dezakegu nerabeak, uste dutela bereziak direla, euren esperientzia bakarra dela eta ez daudela lotuta gainerakoak arautzen dituzten arau naturaletara.
Orain dela asko augen dagoen kasu batekin lotu dezakegu, hots, nerabeak popularrak izateko beharrarekin.
El mundo aldizkarian agertu den artikulo baten arabera, popularra izatea edo ez, arazo larri batean bihurtu daiteke nerabeentzat hasten diren einean.
Nerabezaroan zehar neska-mutilek haien aldaketa fisiko eta psikologikoekin borrokatu behar dira eta besteen iritziarengatik keskatzen hasten dira. Guztiak popularrak izatea nahi dute eta besteen gustokoa izatea. Popularrak izateko eta mutilen arreta lortzeko, neskek, haien edertasuna sustatzen dute, modako arropa lortzen, aurpegia margotzen hasi...
Mutilentzat, garrantzitsuena egora fisiko onenean egotea da, gizarte trebetasunak eta merkatuan daduden teknologia onenak edukitzea.
Ospea kanpoko aspektuetan oinarritzen denean dator arazoa, esaterako arropan, estiloan, aparatu teknologikoak....
Nerabe askoren helburu nagusia, haien buruarekiko segurtasuna sentitzea da ospearen bidez. Umeek hasten diren bitartean, haien jansteko modua, adierazteko modua eta haien gorputzarekiko ziurtasun eza agertzen doa. Popularra izatea, taldean onartuta sentiarazten die, hots, onartuta sentiarazteko eta lortzeko haien itxura fisikoa aldatu eta hibetu behar dute eta langun kopuru handia lortzea. Horretaz aparte ondo jantzita joan behar da eta markaz jantzita egon baita merkatuan agertu diren askenengo aparatuak edukitzea haien kideak mirensteko. Guzti hori eginda, zihurtatzen dute haien inguruan dauden guztiak haiek bezalakoak izatea desiratzea.
Ospetsua izateko bidea hasten denean, pertsonarengan konfiantza ezak agertzen dira eta konplexuak. Helburua besteentzat eredu bat izatea izango da edo eredu bat bihurtu den pertsona bat jarraitzea. Nerabeak besteen itxura berdina izaten zaiatzen dira eta ez haien burua onartzen.
"CHICAS MALAS" filmaren trailer honetan ikusi dezakegu nola Cady gure protagonista, instituto berri batean sartzen den eta nola aldatzen duen bere itxura fisikoa, lagunak eta izaera pertsona popularrekin egon ahal izateko eta bere burua popular bihurtzeko.
Nerabea kognitiboki egozentrikoa izango da, pentsamendu formal berria gehiegikeriaz erabiliz, errealitatetik urruneko mundu hipotetiko bat sortzen duelako.
Adimena egokitzeko gaitasuntzat hartuz gero, egozentrismo kognitiboak argi islatzen ditu gizabanakoak ingurura egokitzeko egindako bidea eta bide horren berezitasunak. Hala ulertuta, egozentrismoa izaera indibidualaren funts kognitiboa da, eta alderdi intelektuala ez ezik afektiboal eta motibazioak ere islatzen ditu.
Egozentrismoan zenbait jokaera eta jarrera bereizten dira:
- Aginte-irudiei buruzko kritikak
- Eztabaidatzeko joera
- Autokontzientzia
- Norebere burua azpimarratzea
- Zer erabaki ez jakitea
- Itxurazko hipokresia
Norbere burua azpimarratzeaz hitz egiten dugunean, adierazi dezakegu nerabeak, uste dutela bereziak direla, euren esperientzia bakarra dela eta ez daudela lotuta gainerakoak arautzen dituzten arau naturaletara.
Orain dela asko augen dagoen kasu batekin lotu dezakegu, hots, nerabeak popularrak izateko beharrarekin.
El mundo aldizkarian agertu den artikulo baten arabera, popularra izatea edo ez, arazo larri batean bihurtu daiteke nerabeentzat hasten diren einean.
Nerabezaroan zehar neska-mutilek haien aldaketa fisiko eta psikologikoekin borrokatu behar dira eta besteen iritziarengatik keskatzen hasten dira. Guztiak popularrak izatea nahi dute eta besteen gustokoa izatea. Popularrak izateko eta mutilen arreta lortzeko, neskek, haien edertasuna sustatzen dute, modako arropa lortzen, aurpegia margotzen hasi...
Mutilentzat, garrantzitsuena egora fisiko onenean egotea da, gizarte trebetasunak eta merkatuan daduden teknologia onenak edukitzea.
Ospea kanpoko aspektuetan oinarritzen denean dator arazoa, esaterako arropan, estiloan, aparatu teknologikoak....
Nerabe askoren helburu nagusia, haien buruarekiko segurtasuna sentitzea da ospearen bidez. Umeek hasten diren bitartean, haien jansteko modua, adierazteko modua eta haien gorputzarekiko ziurtasun eza agertzen doa. Popularra izatea, taldean onartuta sentiarazten die, hots, onartuta sentiarazteko eta lortzeko haien itxura fisikoa aldatu eta hibetu behar dute eta langun kopuru handia lortzea. Horretaz aparte ondo jantzita joan behar da eta markaz jantzita egon baita merkatuan agertu diren askenengo aparatuak edukitzea haien kideak mirensteko. Guzti hori eginda, zihurtatzen dute haien inguruan dauden guztiak haiek bezalakoak izatea desiratzea.
Ospetsua izateko bidea hasten denean, pertsonarengan konfiantza ezak agertzen dira eta konplexuak. Helburua besteentzat eredu bat izatea izango da edo eredu bat bihurtu den pertsona bat jarraitzea. Nerabeak besteen itxura berdina izaten zaiatzen dira eta ez haien burua onartzen.
"CHICAS MALAS" filmaren trailer honetan ikusi dezakegu nola Cady gure protagonista, instituto berri batean sartzen den eta nola aldatzen duen bere itxura fisikoa, lagunak eta izaera pertsona popularrekin egon ahal izateko eta bere burua popular bihurtzeko.
(El mundo, 2018) https://saposyprincesas.elmundo.es/bienestar/psicologia-infantil/importancia-popularidad-adolescentes/
Lopez (2012) Bizi zikloan zeharreko giza garapena: oinarria eta praxia. (orr.72,73) Bilbao, Deustuko Unibertsitateko Argitalpenak.
Comentarios
Publicar un comentario